Lake louise - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu Lake louise - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu

Lake louise

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Defra

17 September 2017 | Canada, Lyalta

Eind van de ochtend komen we aan in Lake Louise. Dit bestaat uit een winkelcentrum restaurants en meren. Een beroemd meer is Lake Louise. We nemen de shuttel in het dorpje en inmiddels komt de regen met bakken uit de hemel. Frans heeft een goed regenjas en ik een regencape waaronder ook de rugzak droog blijft. Het meer ziet er prachtig uit. Omringt door de ruige Mountains,dennen en sparren en een ijle natte lucht. Heel veel irriterende Japanners die alleen rekening houden met zichzelf. Gelukkig komt er dan een kudde aan en na flits,flits zijn ze ook weer verdwenen. Na rijp beraad met onszelf besluiten we toch een kanotochten te gaan maken van een uur. We krijgen instructies van het beheerd drijf zoals wat zij doen als het gaat stormen,wat je moet doen bij nood enz. Wij op pad. We kanoën naar de andere kant van het meer. Daar heerst stilte geen vogel te horen. In de verte een ruisende waterval. Omringt door Mountains, water, groene bomen en de regen die op het water tikt. We krijgen wat natte voeten en het is niet koud. We zijn nog als enige op het water als we terug kanoën. We raken aan de praat met een van de werknemers daar over zijn leuke baan. Hij werkt er sinds vier jaar en heeft het er naar zijn zin.we kopen de foto die van ons is gemaakt als we bijna aanmeren. Hij is erg leuk geworden. We drogen ons wat af met een aangereikte handdoek. We nemen de shuttel terug en zoeken een restaurantje op en eten wat en laten ons opdrogen. Daarna lopen we terug naar de camping de regen is iets minder geworden. De volgende dag vertrekken we naar Jasper. Dat wordt een wat langere trip. Dwars door de hogere Rocky . We zijn benieuwd.