De Rocky Mountains - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu De Rocky Mountains - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu

De Rocky Mountains

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Defra

16 September 2017 | Canada, Lyalta

We zijn in Banff aangekomen en hebben besloten hier een extra dag te verblijven. Her rijden met de camper,motorhome, zoals ze het hier noemen valt reuze mee. Hij is wel windgevoelig als je voorbij wordt gereden door anderen. Het is ff wennen. De spiegels staan evenbreed als de dakrand zodat je wordt herinnert aan de breedte van de camper. We hadden in Banff een plek met electra zodat we onze mobiels enz. Konden opladen. We hebben geen generator wel een extra accu voor licht en hooguit twee uur verwarming. In Banff was een oogstfestival. Heerlijke muziek en lekker warm in het zonnetje. Nergens goede verbinding met WiFi.Banff is een plaatsje vooral gericht op wintersport . De temperatuur is s nachts behoorlijk koud tegen het vriespunt. We hebben daarom ook een vlies deken rgekocht om ons warm te houden s nachts. De camper bleek een lekkage te hebben aan de watertank. Gebeld met Cruisecanada,geroemd om hun service. Zij hebben een service punt in Jasper waar we een paar honderd km vanaf zitten. Als we in Jasper waren konden wij bij hen langs komen om de tank te laten repareren. Dat gaan we niet doen omdat we andere leukere dingen te doen hebben. We vullen de tank wel wat vaker bij.Moet kunnen. Op de dag van vertrek naar Lake Louise gaan we onze tank,black water,zoals ze het afvalwater noemen legen en tanken we onze lekkende tank weer vol met water. De vraag is wanneer weet je of deze vol is? Gewoon als hij overloopt. Frans heeft de boekjes goed gelezen hoe het een en ander in zijn werk gaat. ik assisteer hem. Het was even zoeken hoe het een en ander in elkaar steekt en als je het weet is het een makkie. Zoals we hier op een vrachtwagen zagen staan,no problems.......just solutions, een prachtige zin.
Oké schoon en leeg gevuld op naar Lake Louise.Nog langs het tankstation. In de tank kan 208 liter benzine. Deze is wel goedkoper dan in Nederland. Ook hier uitzoeken hoe het een en ander werkt. We krijgen ondersteuning van een Nederlands stel en raken met elkaar aan de praat. Leuk dit soort ontmoetingen. Dan op pad. We nemen de Bow Valley Parkway. Omdat onze TomTom het niet helemaal naar behoren doet doen we het op de ouderwetse manier ff zoeken en gaan met die banaan. De route is prachtig. Heel veel dennen en sparren het is te hoog voor loofbomen. In de verte zien we bergen met af en toe een topje eeuwige sneeuw. Het is wat bewolkt en het wordt ook al wat kouder maar met een dik vest aan goed te doen. Bij Johnston Canyon een wandeling Gemaakt. Tussen de rotsen door loopt een riviertje soms heel smal tussen de canyon door soms wat breder. Ik pas voor mezelf gedragstherapie toe i.v.m. Mijn hoogtevrees. De angst onder ogen zien. Het landschap is vooral ruig een ijle lucht en in de verte de ruige Mountains. Prachtig. Mooie foto s gemaakt die ik niet kan laten zien. Ik kan geen verbinding maken met de laptop en het foto toestel. De verbinding is te zwak..
In de loop van de ochtend komen we aan in Lake Louise. Frans had al in Banff gebeld om een plek op de camping te reserveren.

• 17 September 2017 - 17:06

Dennis:

Wat een heerlijke verhalen weer, net of je er even bij bent.
    Wbt de vuilwatertank, die kun je idd vullen totdat hij Nokkie vol zit.
    Alleen lijkt me dat niet handig, aangezien jullie de bergen in gaan.
    Dat betekent dat je een enorm gewicht aan water meesleurd de bergen in.
    Nu heb je een prima camper met genoeg power waarschijnlijk, maar het verbruikt veel meer brandstof. En al dat water gebruik je toch niet in 2 dagen.althans, neem aan dat jullie gewoon douchen op de camping? Wij vullen altijd een liter 20 /30 bij voordat we weer vertrekken, en zorgen dat de vuilwatertank leeg is als we gaan rijden. Die kun je over het algemeen op iedere camping legen in een put. Ff navragen......

Kijk maar wat voor jullie werkt, gewoon even wat advies van een camperaar