Camper - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu Camper - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu

Camper

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Defra

10 September 2017 | Canada, Lyalta

Na ons ontbijt genuttigd te hebben met plastic bestek enen kartonnenbord,huh? Jazeker,hebben we onze spullen weer gepakt en was het wachten tot het 13 uur werd. Aangekomen bij het camperparadijs stond onze camper te wachten,wat grooot. Je komt snel in contact met andere Nederlandse stellen die evenals wij nerveus waren over het besturen en bedienen van zo n ding. na keurige uitleg vooral hoe rijd je met een automaat begon Frans als eerste aan ons avontuur. Als eerste op weg naar de superstore. Nou met recht Hugh. Alleen de groente afdeling schatten we op 20x30 m. IN alle soorten verpakkingen die wij nog niet kunnen verzinnen. WE hebben daar de boodschappen voor drie dagen gedaan en zijn denk ik twee uur bezig geweest en hebben ons goed vermaakt. Een hele belevenis.Frans parkeerde de camper op een rustige plek en vergat ff dat we hoog zijn. DAt waren een paar takken over het dak,moet kunnen. Als je eenmaal weet dat je je linkervoet net zo goed thuis had kunnen laten gaat het rijden wel goed. Op naar Banff nadat we ook een prepaidkaart voor een extra meegenomen mobiel hadden gekocht. Dat scheelt veel geld voor het bellen naar campings. De weg naar Banff was prachtig. Frans was blij uit Calgary te zijn met stoppen en optrekken en het was spitstijd. Ook uitzoeken hoe het netwerk van Canada in elkaar steekt. Deze hebben nummers. Wij moesten de high way 1 West hebben. Inmiddels was het vijf uur in de middag. De weg was prachtig met de eerste bergen van de Rocky Mountains. We kozen voor de snelweg vanwege de tijd. Bellen met de camping lukte niet we kwamen er niet door. Halverwege ben ik gaan sturen om ook het gevoel met de camper te krijgen. Hij stuurt heel gevoelig,heel licht en is erg windgevoelig. Vooral als vrachtwagens ons passeren. Bij de camping aangekomen die in het National park Banff ligt keken we onze ogen uit. Wat een wijdsheid prachtig. WE waren de derde camper in de rij en het was half acht in de avond. De camping was vol. Dat betekende dat we wel konden gaan staan maar geen electra hadden .We hebben geen generator maar wel een extra accu. Het enige wat we niet konden was onze mobiel opladen. We hebben goed geslapen het was wel wat koud omdat we vrij hoog zitten. Vanmorgen hebben we geboekt voor twee dagen op een standplaats met electra. Het is ongelofelijk wat je hier ziet aan campers. Ook truckers grote wagen nog groter dan ik ben die hun huis trekken. Als ze staan kunnen ze ruimte uitschuiven voor extra ruimte via de zijkanten. Volgens mij hebben ze er complete bankstellen in staan. Of achter de camper een auto aan een sleepkabel en niet zulke kleine auto s hoor. Ik heb foto's genomen dan kan je kijken wat ik bedoel. Wanneer ik weer verbinding hebt volgt het verslag verder.

• 11 September 2017 - 10:04

Nicole:

Ha, ja, ik zei toch dat het wel zou lukken...
    Ben heel benieuwd naar de foto's.
    Met de poezen is alles oké.
    Xxx

• 11 September 2017 - 12:07

Janneke & Henk:

Hallo Frans & Désirée,

Wat zitten jullie in een mooi en spannend avontuur. Een grote dikke camper onder je achterste en heerlijk toeren door de overweldigende natuur. Kijk uit voor beren op de weg. Hier is de herfst ingevallen en komen we niet meer boven de 17 graden. Vooruitzichten zijn ook niet al te best. Geniet dus van de Indian Summer in Canada. Heel benieuwd naar jullie reisverslag en foto's.

Groetjes,
    Janneke & Henk

• 11 September 2017 - 14:11

Annelies:

Hallo Frans en Desiree,

Wat leuk om jullie te volgen, wat spannend allemaal.
    Wat is alles groot daar he!
    Geniet er van , ben benieuwd naar de foto's

Groetjes van ons xx

• 12 September 2017 - 21:50

Wencke:

Dag allebei,

Wat lijkt het me ontzettend gaaf wat jullie doen! Geniet!!

Liefs

• 14 September 2017 - 19:45

Anja:

Lijkt me allemaal heel spannend. Kijk uit naar het volgende verslag

• 15 September 2017 - 10:53

Dennis Anouk:

Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen.
    Heel veel plezier en kijk goed uit met die mega camper :)

D&A

• 16 September 2017 - 12:43

Hennie & Piet:

Mooie reisverhalen van jullie. Krijgen we een beetje mee wat jullie allemaal meemaken. Spannend en mooi zo te lezen. Straks zijn jullie ervaren camperaars. Zijn wel benieuwd naar de foto's. Veel plezier maar weer. Groet Piet en Hennie