Aankomst in Calgary - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu Aankomst in Calgary - Reisverslag uit Lyalta, Canada van Defra - WaarBenJij.nu

Aankomst in Calgary

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Defra

09 September 2017 | Canada, Lyalta

We waren al vroeg uit de veren zoals dat heet. TIes kwam om 6 uur om ons naar Schiphol te brengen. Wat een schat is Ties toch.
We waren snel door alle controles heen omdat we vroeg waren. We hadden uiteindelijk een half uur vertraging maar daar gingen we dan naar Londen. We hadden drie uur de tijd voor de overstap. Makkie. Daarna bijna 9 uur naar Calgary in een verschrikkelijk groot vliegtuig. 10 mensen in de breedte. Vier in het midden en drie aan elke kant. 9 uur is lang hoor. Je leest wat,je kijkt een filmpje, een puzzel,een loopje naar de w.c. En nog eens naar de w.c. Je krijgt wat te eten enz. Dan Canada. De eerste indruk vriendelijke mensen en een uniform met een cowboyhoed. Komisch ik zie ze in Amsterdam al staan. En wat me ook opviel was het omdenken het positief denken. Bv. We hebben staan wachten op ons vervoer kwam niet. Bij navraag bel het hotel f f dat je er bent dan komen ze je halen. Ja simpel en doeltreffend of niet dan. Aangemeld bij het hotel inmiddels 1 uur Nederlandse tijd. We komen twee stellen Nederlanders tegen die ook een camper reis gaan maken. Alleen de andere kant op. Zij blijken vijf
Rijen voor ons in het vliegtuig gezeten te hebben. We zijn uit eten gegaan. Ik heb een biefstuk op. Een Canadese zonder antibiotica en hormonen vertelt de kaart. Wel ik heb ook geen hormoon geproefd. Het mes om de biefstuk mee te snijden daar krijg je een hernia van. Wat een mes man echt hugh . Frans hield het bij de vertrouwde pizza. Ik vind het nu al een leuk land. Vriendelijke mensen veel jonge mensen. Er hangt een positieve sfeer en denkend in oplossingen daar hou ik wel van. Geeft energie. Morgen de camper halen. We hebben gehoord dat in Banff een bosbrand heeft gewoed en dat er veel is verwoest. Het is onze eerste standplaats morgen. We gaan het beleven. Met al die jonge positief denkende mensen om ons heen komt dat helemaal goed. Nu ga ik slapen want ik ben kapot.
We zijn inmiddels 24 uur op.
Knuffels voor een ieder die dit leest.

• 09 September 2017 - 07:19

Nicoke:

Ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan vandaag...
    De eerste stap is in ieder geval al genomen, de reis zit erop en de mensen zijn vriendelijk.
    Have fun.

• 09 September 2017 - 08:37

Esther :

Wat goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen!! Die reis was dus al een hele beleving op zich. Ben benieuwd hoe jullie eerste dag met camper zal zijn. Dat omdenken is aan jou wel besteed Dees..... je komt helemaal positief weer terug ;-)
    Geniet van jullie eerste dagje met camper!!

Liefs Esther

• 09 September 2017 - 09:54

Dennis En Anouk :

Wat leuk dat jullie reis is begonnen.
    Lang naar uitgekeken en dan is het moment daar.
    Geweldig, Canada staat bij ons hoog op het lijstje.
    Laat het maar op je af komen, gewoon genieten